Volgers

vrijdag 20 september 2013

Mixed-Media & My Besties

Hoi allemaal,

Vandaag is het mijn beurt jullie van inspiratie te voorzien:0)
De laatste tijd ben ik helemaal verslaafd aan het maken van mixed-media m.b.v. stencils, distress paints, inkt, stempels & structuurpasta! De mogelijkheden zijn eindeloos...
Om jullie een indruk te geven hoe je zelf een mixed-media kunt maken heb ik een tutorial gemaakt;


A. Je neemt een canvas (of zoals ik een stuk canvas uit een A4 schildersboek) acrylverf & een mini-mister gevuld met water. Ik heb gekozen voor drie kleuren Distress Paint. Deze verf reageert op water en dat geeft een mooi effect! Je kunt trouwens ook 300gr aquarelpapier gebruiken voor je creatie!
B. Kies een paperpad en scheur hier stukjes uit die je mooi vindt. Plak deze vast met Mod Podge en strijk dit spul ook over het papier! Goed laten drogen of gebruik een heat tool.
C. Het geheel bewerken met een laagje Gesso.
D. Je kunt nog enkele accenten aanbrengen met Distress Paint.
E. Met stencils en Distress Markers kun je patronen maken.
F. Inkt spray i.c.m. stencils geeft ook een leuk effect! De overtollige inkt 'stempel' je ook op het canvas!


G. Gebruik diverse stempels en watervaste inkt! (b.v. memento of stazon) De stempels breng je hier en daar aan en het mag vooral niet perfect gestempeld zijn:0)
H t/m J. Breng meer structuur aan m.b.v. stencils en structuurpasta!
K. De zonnebloemen springen eruit door gebruik te maken van zwarte/witte markers.
Tenslotte heb ik het geheel gedecoreerd met vilten wolkjes en herfstblaadjes...

In het middelpunt staat natuurlijk de schattige My Besties! Je kunt haar vinden in de shop! Ik heb haar ingekleurd met copics & spectrum noir alcoholmarkers;


Ik vond het erg leuk deze tutorial voor jullie te maken en wens jullie veel plezier met het maken van je eigen mixed-media:0) Voor meer inspiratie kun je mijn blog bezoeken!


5 opmerkingen:

  1. Wauw dat ziet er tegek uit jolanda
    En leuk om te lezen hoe je dit gedaan hebt
    Een fijne creatieve dag
    Liefs Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeeeeel mooiiiiiiiiiiiiii Jolanda!!
    meer reactie op je blog!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had het natuurlijk al gezien maar kom het hier ook nog even zeggen, wat heb je dit schitterend gemaakt, super Jolanda.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoooo wat heb je dat leuk gedaan zeg schitterend.

    liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi gedaan zo leuke tutorial

    die je met ons wil delen

    gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen